Březen – do raneckých lesů vlezem
A je tu březen, letos k nám jaro přišlo o něco dříve, tak toho se školou musíme využít. Pravidelně se touto dobou vydává první supěn obdivovat krásu prvních jarních květin- bledulí. Ani letos tomu nebylo jinak. Avšak na žáky pátých tříd nečekala v raneckých lesích pouze nevídaná podívaná, ale také úkol, který spočíval v natočení krátké reportáže právě z tohoto místa.
Děti utvořily skupiny a do úkolu se pustily s vervou jim vlastní. Nebyly ničím omezeny, jakým způsobem reportáž uchopí, bylo pouze na nich. Někdo se stylizoval do role moderátora, který se svým spolužákem, jakožto náhodným kolemjdoucím, děla reportáž. Jiní se rozhodli nás spíše seznámit s okolím. Každý ve skupině měl svou funkci, někdo video natáčel, jiný psal scénář, další byl již v roli zmíněného reportéra.
Ve škole pak žáci videa dle svých možností upravili a někteří je dokonce doplnili o krátký článek, nebo fotografie. Tento úkol zvýšil zájem žáků o reportáže a mediální výchovu celkově, což bylo právě jeho cílem. Společně jsme si následně povídali o práci reportérů, kameramanů, o výhodách, ale také nevýhodách těchto povolání. Domnívám se, že tato „akce“ dětem zpestřila pobyt v přírodě a přiměla je o raneckých lesích a bledulích přemýšlet i trochu jinak.
Sodomková Soňa